Wszystko co musisz wiedzieć o wodzie

Pewnie masz wątpliwości czy woda mineralna różni się wiele od tej z kranu,oraz jeżeli już musisz wydać 1,5zł za butelkę to którą wybrać ? Pozwól że przedstawie ci wszystkie rodzaje wód oraz przytoczę kilka faktów.

Zacznijmy od tego czym się różni woda „kranówka” od wód które są sprzedawane w sklepach ? Oprócz ceny, ilością minerałów.Jednak nie każda butelkowana woda jest wodą mineralną.Są wody źródlane oraz wody mineralne (nisko, średnio lub wysoko zmineralizowane )

Woda źródlana to kranówka w butelce..

Z definicji woda źródlana to woda pierwotnie czysta pod względem chemicznym oraz mikrobiologicznym, i nie różniąca się właściwościami oraz składem mineralnym od wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi określonej w przepisach o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę.Jeżeli masz wątpliwości zobacz sobie porównanie łódzkiej „kranówki do typowej wody źródlanej.

kranowka

Picie odpowiedniej wody mineralnej ma korzystny wpływ na zdrowie

Jeżeli już kupujesz wodę w butelce,wybieraj taką która zawiera dużą ilość wapnia i magnezu ponieważ zwykle masz niedobór tych pierwiastków,a woda którą pijesz może go uzupełnić.Pierwiastki te są także ważne w profilaktyce chorób serca,ale nie przesadzaj bo także ich nadmiar może działać niekorzystnie na nasz organizm blokując wchłanianie innych pierwiastków.Ogromną ilość sodu przyjmujemy w pożywieniu poprzez przesalanie potraw które przyrządzamy dlatego nie wartko kupować wody z wysoką zawartością sodu.Na wysoką zawartość sodu (ponad 20mg/l) szczególnie muszą uważać Ci, którzy mają problemy z nadciśnieniem, cukrzycą lub chorobami serca.Do picia na co dzień zwykle najbardziej zbilansowany skład mają wody średnio zmineralizowane. A do picia od czasu do czasu albo w przypadku (np. po wysiłku) kiedy trzeba dostarczyć dużą ilość minerałów najbardziej odpowiednie są wody wysoko zmineralizowane.Każda woda ma inny skład dlatego warto pić różne wody aby dostarczać sobie minerałów w różnych proporcjach zależnie od zapotrzebowania organizmu.Poniżej porównanie ilości minerałów w poszczególnych wodach

rankingwod

Ile wody potrzebujesz dziennie ?

Zapotrzebowanie na wodę jest bardzo zróżnicowane w zależności od

  1. wieku
  2. spożywanego pokarmu
  3. temperatury  otoczenia i wilgotności powietrza
  4. aktywności fizycznej.

Przyjmuje się, że osoba dorosła na potrzebuje ok. 30ml wody na dobę  na każdy 1 kg masy ciała lub  1 ml na 1 kcal spożywanego pokarmu.Ilość oczywiście zwiększa się jeżeli jest wysoka temperatura na zewnątrz i niska wilgotność powietrza, lub gdy trenujesz i dużo płynów tracisz podczas treningu.

Niedostateczne spożycie wody może prowadzić do osłabienia wydolności fizycznej a w skrajnych przypadkach do śmierci a nadmierne spożycie wody o powoduje zaburzenie gospodarki wodno-elektrolitowej.Dlatego pij wode zawsze kiedy odczuwasz pragnienie ale nie pij jej na siłę jeżeli takiego pragnienia w danej chwili nie odczuwasz.

Podsumowanie

Woda jest bardzo ważna dla utrzymania równowagi wodno-elektrolitowej organizmu oraz dostarczenia minerałów, poprawy trawienia czy choćby dotlenieniu organizmu.Jednak jeżeli nie chcesz tracić pieniędzy wybieraj dobre jakościowo i odpowiednio zbilansowane w składzie wody mineralne.Pij tyle wody ile potrzebujesz i pamiętaj aby we wszystkim zachować zdrowy rozsądek.Warto zadbać o swoje nawodnienie i zwykle 2-3 l to odpowiednia ilość ale też np wypijanie ponad 5-6l wody może mieć dla ciebie negatywne skutki.

 

 

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s